Nyhet -

Rocket Fuel placeras som stark leverantör på DSP-marknaden enligt ny Forrester Research-rapport

Rocket Fuel är en ledande leverantören av programmatisk annonsering som bygger på artificiell intelligens och big data för att optimera för att hjälpa sina kunder optimera och få bästa ROI från sin marknadsföringsbudget. Rocket Fuel har i en ny Forrester Research-rapport; The Forrester Wave ™: efterfrågesidan plattformar, Q2 2015, positionerat sig som en av de starkaste leverantörerna inom området för självadministrerade annonsplattformar, DSP (demand sida platforms). Forrester säger att Rocket Fuels lösningar ”förser marknadsförare med självadministrerade plattformar för programmatiska annonsköp” och beskrivs som ”dedikerade för att utveckla självlärande plattformar som bygger på artificiell intelligens”.

­– Rocket Fuel gick in på marknaden för självadministrerade plattformar för annonsköp (DSP) som byggde på en annan metod än tidigare lösningar, och som utgick från optimering med artificiell intelligens (AI), något som snabbt gav oss en unik position och som med tog oss till topp tre på Forrester Wave. Placeringen bekräftar styrkan i vår lösning som förändrat sättet att genomföra reklamkampanjer. Precis som i Forrester Waves vision vill vi hjälpa marknadsförare att förbereda sig för en alltmer programmatisk värld. Vi har en mycket bra position för att leda den nya generationen av programmatisk marknadsföring plattform som fungerar över alla kanaler, säger Magnus Johansson, Nordenchef för Rocket Fuel.

• Webbtjänster

• rocket fuel