Brand i Södertunneln stoppar tågtrafiken

Det är just nu stopp för all tågtrafik till och från Stockholm i sydlig riktning, mellan Årstaberg och Stockholm Central. En brand uppstod i Södertunneln nära Södra station cirka 08.45.

All tågtrafik till och från Stockholm via Södertunneln är tills vidare stoppad.  Det här påverkar alla SJs tåg som kommer söderifrån eller är på väg söderut.

För vidare information, se Trafikverkets hemsida www.trafikverket.se

Ämnen

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. Koncernen hade 4 600 medarbetare och en omsättning på cirka 8,6 miljarder kronor under 2019. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, liksom Skandinaviens huvudstäder. Varje dag väljer 150 000 personer att resa med någon av SJs 1220 avgångar från 291 stationer. SJ har utsetts till Sveriges grönaste varumärke, bästa inrikes transport och Europas mest digitala resebolag.SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg