Halva priset på SJ i sommar

Halva priset på SJ i sommar

Alla som vill ta SJs tåg i sommar har chansen att få resa till halva priset. Under perioden den 1 juli till och med 11 augusti är det 50 procents rabatt för alla resenärer i andra klass på samtliga SJs dagtåg i Sverige.

Sommaren en stor restid på den svenska järnvägen. SJ vill att fler tar chansen att upptäcka vilket fantastiskt semesterland Sverige är och prova på att ställa bilen för att istället kunna umgås med varandra även under semesterresan. Eftersom familjeerbjudandet gäller är det enkelt för hela familjen att resa tillsammans.

Antalet rabatterade biljetter är begränsat. Försäljningen startar lördagen den 27 april och pågår fram till och med den 4 maj. Halva priset gäller på resor mellan den 1 juli och 11 augusti.

Sommarresan kan beställas på flera olika sätt: sj.se, vår mobilapp, mobil.sj.se, SJ Resebutik eller ring 0771–75 75 75 och uppge kampanjkoden sommar.

För mera information, kontakta SJ pressavdelning, 010-751 51 84.

Taggar

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. Koncernen hade 4 600 medarbetare och en omsättning på cirka 8,6 miljarder kronor under 2019. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, liksom Skandinaviens huvudstäder. Varje dag väljer 150 000 personer att resa med någon av SJs 1220 avgångar från 291 stationer. SJ har utsetts till Sveriges grönaste varumärke, bästa inrikes transport och Europas mest digitala resebolag.SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg