Ny i SJs styrelse

Siv Svensson, född 1957, har vid en extra bolagsstämma den 12 mars 2012 valts in som styrelseledamot i SJ AB . Hon har tidigare varit VD i Sefina Finance AB och dessförinnan suttit 25 år i Nordeakoncernen bland annat som vice VD och regionbankschef. Hon är också styrelseledamot i Swedbank.

Ämnen

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. Koncernen hade 4 600 medarbetare och en omsättning på cirka 8,6 miljarder kronor under 2019. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, liksom Skandinaviens huvudstäder. Varje dag väljer 150 000 personer att resa med någon av SJs 1220 avgångar från 291 stationer. SJ har utsetts till Sveriges grönaste varumärke, bästa inrikes transport och Europas mest digitala resebolag.SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg