Tågtrafiken rullar åter i Skåne

Tågtrafiken mellan Malmö och Lund har stått stilla under förmiddagen på grund av en olycka i Arlöv, men rullar nu åter. Detta innebär att det kommer att bli följdförseningar på tågen från Skåne till Stockholm respektive Göteborg under resten av dagen, även efter det att tågstoppet hävts. SJs resenärer informeras via sms och kan följa sin resa i SJs kundapp samt hålla sig uppdaterade via sj.se.

Ämnen

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. Koncernen hade 4 600 medarbetare och en omsättning på cirka 8,6 miljarder kronor under 2019. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, liksom Skandinaviens huvudstäder. Varje dag väljer 150 000 personer att resa med någon av SJs 1220 avgångar från 291 stationer. SJ har utsetts till Sveriges grönaste varumärke, bästa inrikes transport och Europas mest digitala resebolag.

SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg