Trafiken åter igång i Södertunneln

All tågtrafik rullar nu åter  efter stoppet i Södertunneln.

På grund av det tre timmar långa stoppet, efter en brand i en ledningskabel,  har flera tåg drabbats av kraftiga förseningar. Resenärerna på tåg till och från Stockholm i sydlig riktning får räkna med följdförseningar under eftermiddagen.

SJs resenärer får meddelande via SJs mobilapp och sms. För mera information hänvisar vi till vår hemsida www.sj.se som uppdateras kontinuerligt.

Ämnen

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. Koncernen hade 4 600 medarbetare och en omsättning på cirka 8,6 miljarder kronor under 2019. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, liksom Skandinaviens huvudstäder. Varje dag väljer 150 000 personer att resa med någon av SJs 1220 avgångar från 291 stationer. SJ har utsetts till Sveriges grönaste varumärke, bästa inrikes transport och Europas mest digitala resebolag.

SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg