48-timmars rea på SJ-biljetter

48-timmars rea på SJ-biljetter

Ni som missade mellandagsrean – nu får ni chansen att köpa resor med 25 procents rabatt.

SJ rear ut alla resor med dagtåg i februari under 48 timmar.

– Det här är ett smart sätt att fynda exempelvis sportlovsresan till fjällen, säger Thomas Silbersky, försäljningsdirektör på SJ.

För alla reslystna öppnar SJ försäljningskanalerna på vid gavel under två dygn, den 10 och 11 januari. Då är det rea på samtliga tågbiljetter på SJs dagtåg under hela februari. Lägsta pris i 2 klass är 95 kr för SJ Regionaltåg och Intercity, samt 195 kr i SJ Snabbtåg.

– Vårt familjeerbjudande gäller också vilket innebär att man kan ta med sig två barn gratis och även två barn upp till 15 år väldigt förmånligt. Billigare resesätt än så på sportlovet är det svårt att hitta, säger Thomas Silbersky.

På SJ InterCity och SJ Regional betalar medföljande barn endast bokningsavgift vid resa tillsammans med vuxenresenär. På SJ Snabbtåg betalar medföljande barn cirka 15 procent av det aktuella vuxenpriset. Sittplats ingår men bokningsavgift tillkommer. Små barn upp till och med 6 år som kan sitta i vuxens knä behöver i detta fall ingen biljett.

Biljettrean ingår i SJs arbete att öka servicen till resenärerna. SJ har under hösten dessutom genomfört en rad förbättringar för att göra det enklare att boka biljetter via mobiltelefonen.

Nyligen införde SJ exempelvis möjligheten att ladda ned biljetterna i Passbook. SJ har även infört gratis internet ombord på alla snabbtåg och dubbeldäckare. Under det kommande halvåret tillförs 20 helt nya familjevagnar med bistro och lekhörna i Intercityflottan.

Villkor för reabiljetterna: Upp till 25 procents rabatt. Köpperiod 10-11/1 för resa i februari för SJs dagtåg. Lägsta pris 2 klass, inklusive rabatt, 95 kronor med SJ InterCity/SJ Regional samt 195 kronor med SJ Snabbtåg. Lägsta pris 1 klass, inklusive rabatt, 295 kronor med SJ InterCity/SJ Regional samt 395 kronor med SJ Snabbtåg. Bokningsavgift kan tillkomma. Kan ej kombineras med andra erbjudanden än SJs familjeerbjudande i 2 klass.

För mera information, kontakta SJ Pressavdelning, 010-751 51 84

Kategorier

Varje dag reser 100 000 kunder med SJ AB och 5 000 medarbetare verkar för att tågresorna ska vara säkra, pålitliga, bekväma och enkla. SJ kör dagligen 1 430 avgångar, varav cirka 400 i egen regi och ytterligare cirka 1 030  avgångar i upphandlad trafik. SJ trafikerar 160 stationer mellan Köpenhamn och Narvik. Alla resor med SJs tåg i Sverige är märkta med Bra Miljöval. 2012 omsatte SJ 8,5 miljarder kronor.

För pressbilder, reportage och nyheter, besök SJ Nyhetsrum på nyhetsrum.sj.se.

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

Presskontakt Vardagar (08.00-16.00): 08-30 98 21 Övrig tid: 010-751 51 84
Peter Kraméus

Presskontakt Tf. presschef 010-751 51 84
Marcus Fleetwood

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Martina Nord

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Trafikverkets pressjour

Jernhusens huvudkontor växel

SJ för människor närmare varandra, varje dag

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 4 800 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa.