Jan Forsberg lämnar nu VD-uppdraget på SJ

Styrelsen för SJ AB har idag på önskemål från VD Jan Forsberg beslutat att avsluta Jan Forsbergs VD-uppdrag per den 2 april.

Jan Forsberg kommer därefter att stå till styrelsens och företagets förfogande fram till att anställningen i SJ upphör enligt tidigare överenskommelse.

Styrelsen tackar Jan Forsberg för alla goda insatser under hans år som VD för SJ. Rekrytering av ny VD till SJ pågår. Fram tills dess att en ny VD är på plats kommer Jan Olson, affärsutvecklingsdirektör i SJ, att gå in som VD.

För mera information, kontakta SJ Pressavdelning, 010-751 51 84

Taggar

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. Koncernen hade 4 600 medarbetare och en omsättning på cirka 8,6 miljarder kronor under 2019. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, liksom Skandinaviens huvudstäder. Varje dag väljer 150 000 personer att resa med någon av SJs 1220 avgångar från 291 stationer. SJ har utsetts till Sveriges grönaste varumärke, bästa inrikes transport och Europas mest digitala resebolag.SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg