Tågluffa i sommar med Tåg i Bergslagens Sommarkort

Tågluffa i sommar med Tåg i Bergslagens Sommarkort

För fjärde året i rad erbjuder Tåg i Bergslagen sommarkortet, vilket gör det enklare att tågsemestra på hemmaplan. Kortet ger resenärerna tillgång till obegränsat resande under tre sammanhängande dagar.

Att tågluffa har blivit allt mer populärt under senare år. Tåg i Bergslagens sommarkort har varit populärt och vi hoppas att även i år kommer fler att välja att tågluffa inom Bergslagen.

- Med sommarkortet kan man enkelt bekvämt och billigt upptäcka vackra Bergslagen. Man behöver inte resa långt bort för att få fantastiska semesterupplevelser, säger Martin Drakenberg på SJ.

Kortet ger rätt till obegränsade resor med SJs Tåg i Bergslagen – under tre dagar. På SJ.se finns tips på härliga utflyktsmål och aktiviteter i det fria som du kan njuta av under en minisemester på hemmaplan i sommar. Bergslagen bjuder på allt från vandring och spännande cykelturer till häftiga vildmarksäventyr.

Sommarkortet finns i två varianter

• Vuxenkortet (26-64år) med upp till två barn (ej fyllda 16år) – 300kr
  • Rabatterat sommarkort för barn, ungdomar, studenter och pensionärer – 200kr

Sommarkortet finns tillgängligt att köpa från den 15 juni och 14 augusti Du kan resa mellan 22 juni och 16 augusti 2020. Kortet säljs via SJs digitala kanaler, SJ Resebutik och via 0771–75 75 75

För mer information om sommarkortet besökhttp://www.sj.se/tibsommar

Korten är digitala och personliga. Sommarkortet för studenter och ungdomar kan köpas av ungdomar upp till 26 år och studenter med giltig studentlegitimation. SJ godkänner studentlegitimationer från Mecenat, studentkortet och ISIC.

Martin Drakenberg affärschef SJ, Tåg i Bergslagen.

Martin.drakenberg@sj.se

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. Koncernen hade 4 600 medarbetare och en omsättning på cirka 8,6 miljarder kronor under 2019. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, liksom Skandinaviens huvudstäder. Varje dag väljer 150 000 personer att resa med någon av SJs 1220 avgångar från 291 stationer. SJ har utsetts till Sveriges grönaste varumärke, bästa inrikes transport och Europas mest digitala resebolag. SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

Presskontakt Vardagar (08.00-16.00): 08-30 98 21 Övrig tid: 010-751 51 84
Peter Kraméus

Presskontakt Tf. presschef 010-751 51 84
Marcus Fleetwood

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Martina Nord

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Trafikverkets pressjour

Jernhusens huvudkontor växel

SJ för människor närmare varandra, varje dag

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 4 800 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa.