Ekologiska hjärtan till Alla hjärtans dag

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2010 14:08 CET

Nu kommer andra årgången av Sjölunda Gårds ekologiska geléhjärtan. De lanseras nu inför Alla hjärtans dag. Vid premiären i februari 2009 gjorde Sveriges första ekohjärtan stor succé och har varit efterfrågade sedan dess.

- Vi tillverkade våra första askar med ekologiska geléhjärtan inför Alla hjärtans dag 2009. Det blev stor succé och sedan dess har de varit svåra att få tag på ute i handeln. Nu vet vi att många ser fram emot 2010 års upplaga av våra ekohjärtan, säger Charlotte André på Sjölunda Gård.

Sjölunda Gårds ekologiska geléhjärtan är smaksatta med hallon och den fina mörkröda färgen kommer från fläderbär. I stället för vanligt vitt socker används ekologiskt oraffinerat rörsocker.

Många väljer ekologiskt godis eftersom det inte innehåller några konstgjorda färg- eller smakämnen och inte heller några syntetiska sötnings- eller konserveringsmedel. Härdade fetter slipper man också bland ingredienserna. Andra gör ett ekologiskt val för att stödja alla ekobönder som med sina råvaror bidrar både till bättre mat och till ett bättre klimat.

- Den fina asken med en ”till-och-från-tag” på locket har visat sig vara en efterfrågad present året om. Men det är framför allt till Alla hjärtans dag – då det säljs stora mängder hjärtan – som vi tycker det är särskilt roligt att erbjuda ett ekologiskt och därmed extra godhjärtat alternativ, säger Charlotte André.

Till Alla hjärtans dag kommer Sjölunda Gårds ekologiska geléhjärtan bland annat att finnas hos Coop och Hemköp, hos många ICA- och Vi-butiker, samt i flera mindre eko-  och delikatessaffärer.

Askarna om 200 gram kostar cirka 35 kr.

Sjölunda Gård Ekogrossisten AB utvecklar, marknadsför och säljer noga utvalda ekologiska produkter. Företaget startade i början av 2008 och vänder sig till dagligvaruhandeln och alla andra som vill ha fler fina ekologiska alternativ att välja bland.

Kommentarer (0)