Årets köpman öppnar Tempo i Diligentias nyrenoverade köpcentrum Solkatten

Pressmeddelande   •   Jul 08, 2009 16:12 CEST

I det nya Solkatten blir de tre största hyresgästerna ett apotek,ett systembolagoch Tempo. Grannar med dessa är redan ett 25- tal andra duktiga företagare, varav två nya är Audio Video och frisören Studio K.

- Vi är mycket glada att välkomna Tempo som hyresgäst i den nya ca 500 kvm stora livsmedelsbutiken säger Lave Bergh, centrumchef.Johannes Ekström, som öppnar butiken, driver sedan fyra år Tempo i Uddevalla, där han ifjol fick titeln årets köpman av Svensk Handel. Inom Tempo-kedjan blev han samtidigt vald till årets Tempohandlare, fortsätter Lave Bergh.

I en andra renoveringsetapp kommer en yta som rymmer upp till fyra butiker att byggas om för nya hyresgäster, med möjlig inflyttning under senvåren 2010. Efterfrågan på fräscha lokaler är stor - Lerums kommun har en omfattande befolkningstillväxt och inom kort påbörjas ett omfattande centrumutvecklingsprojekt för hela centrumkärnan för att ytterligare stärka och utveckla Lerum.

Lave Bergh, Centrumchef, 070-5765177
Bengt Forsberg, Marknadsområdeschef, 070-5905698