CBRE Sweden AB hyr av Diligentia

Pressmeddelande   •   Maj 19, 2014 09:05 CEST

Diligentia välkomnar CBRE till kontorsfastigheten på Jakobsbergsgatan 16 i centrala Stockholm.
- Det är en fastighet med hög standard, kända hyresgäster och med ett av de bästa lägena i Stockholm. Diligentia är mer än bara en hyresvärd och vi hoppas att det här kommer att vara gynnsamt för CBREs verksamhet, säger Markus Pfister, fastighetschef på Diligentia.

CBRE Sweden AB är ett företag som erbjuder fullservice inom alla typer av fastighetstjänster. De kommer att flytta in i sina nya kontorslokaler på Jakobsbergsgatan 16 i september då 1 121 kvm står till deras förfogande.

- För oss är det betydelsefullt med en hyresvärd och fastighetsägare som har en stor portfölj eftersom att vi har planer på att växa, säger Patrik Kallenvret, vd på CBRE Sweden AB.

CBRE har valt att teckna ett grönt hyresavtal vilket innebär att företaget och Diligentia är överens om att välja hållbara lösningar för energi och miljö på kontoret och bidra till bland annat energibesparingar, förbättrad avfallshantering och hållbara materialval.

I och med CBRE:s kontrakt är fastigheten på Jakobsbergsgatan 16 i stort sett uthyrd med endast en vakant butiksyta kvar.

Markus Pfister, Fastighetschef Kontor Diligentia
markus.pfister@diligentia.se, 08-573 657 10
Patrik Kallenvret, vd CBRE Sweden AB
patrik.kallenvret@cbre.com, 08-4101 87 87