Connecta först ut med grönt Diligentiahyresavtal i Malmö

Pressmeddelande   •   Jan 21, 2013 14:51 CET

Fastighetsbranschen lanserade i juni 2012 en gemensam bilaga med hållbarhetsaspekter till dagens kontorslokalsavtal, som kallas Grönt avtal. Först ut av Diligentias kontorshyresgäster i Malmö att teckna grönt är konsultbolaget Connecta.Ett hyresavtal blir grönt när den Gröna bilagan bifogas till det ordinarie hyresavtalet, och är en del av Diligentias utvecklingsarbete att aktivt bidra till miljömässig och ekonomisk hållbarhet. Sedan de branschgemensamma gröna avtalen släpptes har Diligentia och Connecta tillsammans arbetat fram ambitionsnivåerna för det nu tecknade gröna hyresavtalet, och därmed också vilka miljömässiga åtagenden hyresvärd och hyresgäst ska uppfylla. I Connectas malmöorganisation jobbar 30 konsulter, som alla har sin hemvist i Diligentias kontorsfastighet på Djäknegatan 16.

- Connecta är den av våra hyresgäster som ställer högst miljökrav på sina lokaler, säger Andreas Ivarsson, marknadsområdeschef för Diligentias verksamhet i Malmöregionen. De är tydliga och proaktiva kravställare, måna om att vara först med det senaste och vi är inte förvånade att det är just de som är först ut att skriva grönt, menar Andreas

- Hållbarhet är viktig del av vår strategiska agenda och Diligentia har varit en bra samarbetspartner när vi nu tillsammans tagit fram ett ambitiöst grönt hyresavtal för vårt kontor här i Malmö. Resultatet passar utmärkt in i vår ambition att vara en stark positiv kraft i svenskt näringsliv, säger Tina Algkvist, Connectas regionchef i Malmö.

Andreas Ivarsson, Marknadsområdeschef, andreas.ivarsson@diligentia.se, 040-20 63 41.
Markus Pfister, Fastighetschef Kontor, markus.pfister@diligentia.se, 08-573 657 10.
Katarina Noré, Kommunikations- och marknadschef, katarina.nore@diligentia.se, 08-573 655 90.

Högupplöst bild på Andreas Ivarsson finns i Diligentias pressrum på MyNewsdesk: http://www.mynewsdesk.com/se/search/images

Vi är fastighetsbolaget som tillåter oss själva att ha en samhällsförbättrande strävan. En strävan att få bidra till mer inspirerande miljöer där människor helt enkelt mår bra. Att få bidra till ett samhälle som stimulerar företag att stärka Sverige ur både hållbarhetsperspektiv och genom ökad tillväxt och sysselsättning. Ett samhälle som gör livet lättare för våra sjuka, våra äldre och våra barn. Till hjälp har vi våra fastigheter. Vi har interiörer, exteriörer, miljöer och personal. Vi har innovativa idéer. Vi har den diskreta detaljen i kontorets fönsterbräde och det stora penseldragets skolor. Vi har vår grundtanke: att äga, förvalta och utveckla fastigheter på ett sätt som bidrar till ett bättre samhälle.

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.