Cybercom till Diligentia och ett aktivitetsbaserat kontor i city

Pressmeddelande   •   Dec 19, 2013 09:02 CET

Med grannar som Grant Thornton och Halvarsson & Hallvarsson flyttar Cybercom in på 2100 fräscha kvadrat med en central lounge och café, likt ett pulserande hjärta mitt i lokalen. Cybercom är dessutom först med ett helt och fullt aktivitetsbaserat arbetssätt bland Diligentias hyresgäster. I Stockholm har man cirka 250 medarbetare, och räknar med att cirka 140 av dem dagligen är på kontoret.

- För oss som är en konsultverksamhet ser fram emot att flytta till ett aktivitetsbaserat kontor. Det stödjer ett modernare arbetssätt och är i linje med vårt varumärke att vara agila. Våra dagar kan vara väldigt olika utifrån vilka uppdrag vi har. Många av konsulterna befinner sig hos kunder och i en mängd projekt, vars förutsättningar och organisationer snabbt kan ändras. Med en flexibel kontorslösning utan fasta arbetsplatser skapar vi en dynamisk arbetsmiljö och högre effektivitet, säger Niklas Flyborg, VD och koncernchef för Cybercom.

Cybercom flyttar in i lokalerna till sommaren 2014. Att kunna skriva ett grönt avtal var viktigt i valet av hyresvärd och ett självklart val för bolaget med tydlig hållbarhetsprofil. Cybercom har idag sitt kontor på Lindhagensplan på Kungsholmen, men gjorde ett aktivt val när man sökte lokaler i city. Närheten till kunder och att känna pulsen var några av anledningarna, men som en global leverantör av IT-tjänster är persontransporter den enskilt viktigaste miljöfrågan för Cybercom. Man fann därför läget – Sveavägen 20 – vara optimalt, med sin omedelbara närhet till t-bana, bussar, fjärrtåg, Arlanda Express och dessutom med cykelbana ända fram till porten.

- Genom att beräkna arbetsplatsens beläggningsgrad är jag övertygad om att de flesta företag idag kan få en bättre bild av hur mycket yta i kontoret som verkligen används, minska den och därigenom få ekonomiskt utrymme att flytta till mer attraktiva lokaler, vare sig det är bättre läge eller bättre standard man är ute efter, säger Markus Pfister, Diligentias fastighetschef för kontor.

- En aktivitetsbaserad arbetsmiljö på en central adress är attraktivt för våra medarbetare och de framtida kollegor vi söker. Ett lättillgängligt kontor och öppen atmosfär skapar möjligheter för fler och fruktsamma möten. Jag ser att det blir en win-win, säger Niklas Flyborg.

Niklas Flyborg, VD och koncernchef, Cybercom Group, 070-594 96 78.
Markus Pfister, Fastighetschef Kontor, Diligentia, markus.pfister@diligentia.se, 08-573 657 10. Katarina Noré, Kommunikations- och marknadschef, Diligentia, katarina.nore@diligentia.se, 08-573 655 90.

Högupplöst bild på Markus Pfister finns i Diligentias pressrum på MyNewsdesk: http://www.mynewsdesk.com/se/diligentia/latest_media

Diligentia äger, förvaltar och utvecklar fastigheter på ett sätt som bidrar till ett bättre samhälle. Bolagets kontor, köpcentrum, bostäder och samhällsfastigheter finns huvudsakligen i de tre storstadsregionerna. Vid årsskiftet 2012/2013 bestod portföljen av 109 fastigheter till ett värde av nära 30 miljarder kronor och med en uthyrbar yta om drygt 1,1 miljoner kvadratmeter. Uppdraget är att leverera en långsiktigt stabil totalavkastning med rimligt risktagande till ägaren Skandia Liv och dess 1,2 miljoner försäkringstagare. Välkommen till ett fastighetsbolag som gör skillnad! www.diligentia.se