Diligentia kristallklar vinnare i bostadsundersökning

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2010 17:04 CET

Kundkristallen delas ut efter hyresgästundersökningar som görs i samarbete mellan Fastighetsägarna och Aktiv Bo. De privata fastighetsbolag som väljer att delta mäts i hur väl hyresvärdarna lever upp till hyresgästernas service- och kvalitetsförväntningar

Undersökningen ställer drygt 70 frågor inom kategorierna "Att ta kunden på allvar", "Trygghet", "Rent & snyggt" och "Hjälp när det behövs". Frågorna handlar om allt från hyresvärdens tillgänglighet till bemötande vid kundservice och trygghet i trapphuset.

Diligentia vann i år kristallen i kategorin Årets Lyft. Det är därmed det bolag i sin kategori som gjort det största lyftet sedan 2007.

- Vi är så glada för detta kvitto, som vittnar om att majoriteten av våra bostadshyresgäster är väldigt nöjda med oss som hyresvärd, säger Fredrik Carlsson, Marknadsområdeschef för Diligentias bostäder i Göteborg. Vi jobbar hårt och långsiktigt för att de som bor i våra lägenheter ska känna att vi erbjuder trygga och trivsamma hem. Vår ambition är att ständigt förbättra och vässa vårt erbjudande, avslutar Fredrik.

För ytterligare information, kontakta:
Fredrik Carlsson, Marknadsområdeschef Bostäder Göteborg
fredrik.carlsson@diligentia.se, 031-816320.