Diligentia omorganiserar för ökad samordning och mer fokus på affärsutveckling

Pressmeddelande   •   Sep 27, 2010 11:15 CEST

Från och med den 1 oktober 2010 genomförs några förändringar i Diligentias ledningsgrupp. Ansvaret för bolagets Marknadsområden fördelas på två Fastighetschefer och under hösten kommer en ny Chef för Affärsutveckling att rekryteras. Dessutom kommer Chefen för HR-frågor, Kerstin Flodström, att ingå i ledningsgruppen.

Till Fastighetschef för samtliga Marknadsområden inom Kontor i Sverige har Markus Pfister (tidigare Chef Kontor Stockholm och Malmö) utsetts. Till Fastighetschef för Marknadsområden inom Köpcentrum och Bostäder har Bo Jansson (tidigare Chef Köpcentrum) utsetts. Genom att fördela ansvaret för Diligentias Marknadsområden på två tjänster hoppas vi kunna uppnå en ökad samordning i bolagsgemensamma frågor inom Bostäder, Kontor och Köpcentrum.

- Ambitionen är att Diligentias ledning ska arbeta närmare våra Marknadsområden och att vi därigenom skapar bästa möjliga förutsättningar för dessa att göra goda affärer. Jag ser också en potential för Diligentia till ökad samordning i bolagsgemensamma frågor som till exempel uthyrning, miljö, inköp, medarbetare, förvaltning och drift, säger Anders Kupsu, vd för Diligentia.

En ytterligare ambition i omorganisationen är ökat fokus på affärsutveckling och särskilt nya projekt och segment. Som ett första steg i detta kommer Sven-Åke Persson, tidigare fastighetschef för Bostäder, att fokusera helt på nya affärsmöjligheter inom bostäder. Under hösten 2010 kommer dessutom en ny tjänst, Chef Affärsutveckling, att tillsättas och ingå i ledningsgruppen.

Anders Kupsu, vd, Diligentia
anders.kupsu@diligentia.se, 08-573 655 01

35 000 människor arbetar i kontor där vi står för värdskapet. 1 300 000 unika kunder besöker de köpcentrum vi driver. 6 000 personer arbetar dessutom där. 20 000 människor bor i våra lägenheter. 1 200 000 försäkringstagare i Skandia Liv tillförs den avkastning vi ger. För att vara ett fastighetsbolag med 140 anställda påverkar vi många människor. Vårt viktiga uppdrag är att göra mer än var fjärde svensk nöjd. Eller ännu hellre: nöjdare.