Diligentia inviger nyrenoverade Solkatten köpcentrum i Lerum

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2009 09:17 CET

Renoveringen, som har pågått under ett år och inneburit en total makeover om cirka 40 miljoner kronor, innefattar ny layout på stora delar av köpcentrumet och flera nya hyresgäster. Bland annat har Solkatten fått en helt ny entré, nya glasfasader och golv, samt ny belysning och innertak i de publika ytorna.

I samband med renoveringen har också nya hyreskontrakt tecknats gällande 2 700 kvadratmeter. Dessa innefattar både nya och gamla hyresgäster. Bland de nya märks särskilt matvarubutiken Tempo, på cirka 450 kvadratmeter i anslutning till den nya entrén. Andra nya hyresgäster är bland andra Synsam, Audiovideo och konfektionsbutiken Daydreams. Solkattens systembolag har också genomgått en helrenovering och blir i och med detta en självbetjäningsbutik.

Under 2010 kommer etapp 2 av Solkattens renovering att genomföras. Då ska bland annat 650 kvadratmeter byggas om och bli upp till fyra nya butikslokaler.

Nyinvigning med jultema
Under luciahelgen, 12-13 december, kommer Solkatten att nyinvigas under festliga omständigheter i julens tecken. Både barn och vuxna kommer att underhållas av musikframträdanden på flera scener, tomte, luciatåg, sambaorkester, aktiviteter i butikerna, fiskdamm, ansiktsmålning och mycket mer.

Lave Bergh, Centrumchef, 070-5765177, lave.bergh@diligentia.se
Bengt Forsberg, Marknadsområdeschef, 070-5905698, bengt.forsberg@diligentia.se
Magnus Nordberg, Projektchef, 073-0292185, magnus.nordberg@diligentia.se

35 000 människor arbetar i kontor där vi står för värdskapet. 950 000 unika kunder besöker de köpcentrum vi driver. 4 000 personer arbetar dessutom där. 20 000 människor bor i våra lägenheter.
1 200 000 försäkringstagare i Skandia Liv tillförs den avkastning vi ger. För att vara ett fastighetsbolag med 130 anställda påverkar vi många människor. Vårt viktiga uppdrag är att göra cirka 2,2 miljoner svenskar nöjda. Eller ännu hellre: nöjdare.