Diligentia vet vad kontorskunderna vill ha

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2013 14:00 CEST

NKI (Nöjd Kund Index) är det mått som i Fastighetsbarometern visar kontorshyresgästernas betyg på hur nöjda de är med sin hyresvärd. I årets undersökning ligger Diligentia i toppskiktet bland undersökningens sexton deltagande fastighetsbolag. Branschen totalt hamnade på ett genomsnittligt index om 73 punkter, samtidigt som Diligentia fick 78.

Diligentia äger, förvaltar och utvecklar våra fastigheter med kunderna i fokus, och man gör det med egna medarbetare.

- Vi märker tydligt hur kunderna uppskattar en nära relation med både vår förvaltning och våra tekniker, säger Markus Pfister, fastighetschef för kontor på Diligentia. Undersökningen mäter ju en rad olika områden och den visar att vi toppar resultatet inom just service, som ju är av största vikt för oss som har kunden i fokus.

Förutom nära relationer och god service ger undersökningen ett kvitto på att Diligentia ligger i framkant vad gäller miljöfrågor, som också är ett hett prioriterat område för de flesta företag i dag.

- Kontorshyresgäster vill sitta i miljöklassade fastigheter som ligger i kommunikationsnoder som möjliggör kommunal transport till arbetet och att erbjuda gröna hyresavtal är en självklarhet, berättar Pfister vidare. Yteffektivitet och vårt aktivitetsbaserade kontorskoncept är en annan framgångsfaktor liksom innovationer, exempelvis den takpark vi ska anlägga ovanpå Sveavägen 44, med riktig svensk natur. Sådant stärker i sin tur hyresgästernas image, avslutar Markus Pfister.

Markus Pfister, Fastighetschef Kontor,
markus.pfister@diligentia.se, 08-573 657 10.
katarina.nore@diligentia.se, 073-944 72 04.

Läs mer om Fastighetsbarometern på http://www.cfigroup.se/branschbarometrar/branschresultat.

Högupplösta bilder på Markus Pfister och generella Diligentia-bilder finns här: http://www.mynewsdesk.com/se/diligentia/latest_media

Diligentia äger, förvaltar och utvecklar fastigheter på ett sätt som bidrar till ett bättre samhälle. Bolagets kontor, köpcentrum, bostäder och samhällsfastigheter finns huvudsakligen i de tre storstadsregionerna. Vid årsskiftet 2012/2013 bestod portföljen av 109 fastigheter till ett värde av nära 30 miljarder kronor och med en uthyrbar yta om drygt 1,1 miljoner kvadratmeter. Uppdraget är att leverera en långsiktigt stabil totalavkastning med rimligt risktagande till ägaren Skandia Liv och dess 1,2 miljoner försäkringstagare. Välkommen till ett fastighetsbolag som gör skillnad! www.diligentia.se