Diligentia säljer två kontorsfastigheter i stockholmsområdet

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2010 08:19 CET

Diligentia säljer två fastigheter till Humlegården. Den ena fastigheten, Päronet 6, är belägen i Solna Strand och den andra, Terminalen 2, i Akalla. Fastigheterna överlåts från och med den 1 december 2010.

Päronet 6 och Terminalen 2 har uthyrbara ytor om 20 000 kvm respektive 15 000 kvm. Båda fastigheterna innefattar i huvudsak kontorslokaler.

- Tajmingen på den här affären är mycket bra för oss. Försäljningen möjliggör att vi kan koncentrera oss ytterligare på våra pågående och kommande projekt i Stockholm, Göteborg och Malmö, säger Markus Pfister, fastighetschef kontor på Diligentia.

Markus Pfister, fastighetschef kontor, Diligentia
markus.pfister@diligentia.se, 08-573 657 10

35 000 människor arbetar i kontor där vi står för värdskapet. 1 300 000 unika kunder besöker de köpcentrum vi driver. 6 000 personer arbetar dessutom där. 20 000 människor bor i våra lägenheter. 1 200 000 försäkringstagare i Skandia Liv tillförs den avkastning vi ger. För att vara ett fastighetsbolag med 140 anställda påverkar vi många människor. Vårt viktiga uppdrag är att göra mer än var fjärde svensk nöjd. Eller ännu hellre: nöjdare.