Fler vackra möbler till Malmö när Slettvoll flyttar in hos Skandia Fastigheter

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2016 06:00 CET

Under sommaren 2016 förvärvade och tillträdde Skandia Fastigheter den då nästan tomma kontorsfastigheten Oscar 28, på Södergatan 5 i hjärtat av Malmö. Länsstyrelsen Skåne tog snabbt samtliga kontorsytor i anspråk. Nu börjar även butiksytorna – i ett av stadens bästa lägen – att fyllas, senast av norska möbelföretaget Slettvoll, som öppnar sin tredje butik i Sverige.

- En etablering i Malmö är ett naturligt steg i vår expansion. Sveriges tredje största stad har både ett bra kundunderlag och konsumenter som söker vår kombination av kvalitet och skönhet. Lägg till detta det perfekta läget mellan Stortorget och Gustav Adolfs torg och vi har mycket goda möjligheter för en framgångsrik etablering, säger Odd-Erik Lund, försäljningschef på Slettvoll.

Skandia Fastigheter har omvandlat cirka 1 000 kvadratmeter kontor till butiksyta i bottenvåningen på Oscar 28. I och med Slettvolls nya butik är nu 50 procent av detta uthyrt.

- Vi välkomnar härmed ett starkt varumärke, med väldigt fina produkter, till vårt nyförvärv i Malmö. Slettvoll utgör tillsammans med Länsstyrelsen Skåne och Fitness 24 Seven en utmärkt mix av verksamheter. Det känns också fantastiskt att vi, bara några månader efter tillträdet, lyckats fylla en nästintill tom fastighet till 85 procent. Nu återstår att hyra ut den sista butikslokalen i huset och vi för diskussioner med ett antal intressanta verksamheter, säger Andreas Ivarsson, marknadsområdeschef Malmö på Skandia Fastigheter.

Andreas Ivarsson, Marknadsområdeschef Malmö,
andreas.ivarsson@skandiafastigheter.se, 073-830 63 41.
Markus Pfister, Fastighetschef Kontor,
markus.pfister@skandiafastigheter.se, 08-573 657 26.
katarina.nore@skandiafastigheter.se, 073-944 72 04.

Skandia Fastigheter äger, förvaltar och utvecklar fastigheter inom segmenten kontor, köpcentrum, bostäder och samhällsfastigheter. Vid årsskiftet 2015/2016 förvaltade bolaget 117 fastigheter till ett sammanlagt värde av cirka 43,2 miljarder kronor och med en uthyrbar area om 1,2 miljoner kvadratmeter. Fastighetsbeståndet finns i huvudsak i de tre storstadsregionerna och har 135 medarbetare som arbetar för att leverera en långsiktigt god avkastning till Skandias 1,4 miljoner ägare. www.skandiafastigheter.se