Grant Thornton stannar – och utökar – hos Diligentia

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2014 07:00 CEST

Diligentias hyresgäst, revisions- och konsultföretaget Grant Thornton som sitter på Sveavägen 20, förlänger nu kontraktet för ytterligare en period. När hyresavtalet gick ut bestämde sig Grant Thornton för att sitta kvar – och utöka lokalerna med ytterligare cirka 1 000 kvadratmeter.

- Vi är alltid stolta när en stor hyresgäst väljer att sitta kvar i våra lokaler, säger Markus Pfister, fastighetschef, Diligentia. I det här fallet kunde vi dessutom tillmötesgå Grant Thorntons behov av en större yta, vilket gläder båda parter, avslutar Pfister.

Fastigheten på Sveavägen 20 består av totalt 28 000 kvadratmeter och är i dagsläget fullt uthyrd. Tack vare husets flexibilitet genom både små och stora lokaler finns möjlighet för hyresgäster att expandera, och för den delen även minska ytorna, om det blir aktuellt. Grant Thornton, som genom det nya kontraktet hyr en yta på cirka 8 800 kvadratmeter, väljer att sitta kvar i huset av flera anledningar:

- Vi har haft en bra resa på Sveavägen 20. Här har vi byggt vårt varumärke och vi värdesätter den goda relationen med Diligentia som är professionell och lyhörd. Nu känns det bra att kunna säkerställa detta för en ny och längre period framöver, säger Roland Dansell, marknadsområdeschef i Stockholm, Grant Thornton.

Markus Pfister, Fastighetschef Kontor, Diligentia
markus.pfister@diligentia.se, 08-573 657 10
Roland Dansell, Marknadsområdeschef, Grant Thornton
roland.dansell@se.gt.com, 08-563 071 20