Lena Rönnbäck ny ekonomichef på Skandia Fastigheter

Pressmeddelande   •   Jan 13, 2016 02:00 CET

Lena Rönnbäck är från årsskiftet ny ekonomichef på Skandia Fastigheter. Rollen ingår i Skandia Fastigheters ledningsgrupp.

Lena Rönnbäck har sedan 2006 arbetat i bolaget bland annat som redovisningschef och var dessförinnan revisor på KPMG.

- Lena har redan axlat rollen i egenskap av tillförordnad ekonomichef under en period, säger Anders Kupsu, VD. Med denna internrekrytering förstärker vi våra fortsatta möjligheter att långsiktigt äga, utveckla och förvalta fastigheter i Sveriges storstadsregioner på ett sätt som genererar god avkastning åt Skandias 1,4 miljoner kunder.

Rönnbäck tillträdde posten vid årsskiftet.

Lena Rönnbäck, Ekonomichef,
lena.ronnback@skandiafastigheter.se, 070-618 34 24
Anders Kupsu, VD,
anders.kupsu@skandiafastigheter.se, 070-590 84 42.
katarina.nore@skandiafastigheter.se, 073-944 72 04.

Högupplöst bild på Lena Rönnbäck finns i Skandia Fastigheters pressrum på Mynewsdesk: http://www.mynewsdesk.com/se/skandiafastigheter/latest_media

Skandia Fastigheter äger, förvaltar och utvecklar fastigheter på ett sätt som bidrar till ett bättre samhälle. Vid årsskiftet 2014/2015 förvaltade bolaget 118 fastigheter till ett värde av cirka 36 miljarder kronor och med en uthyrbar area om drygt 1,1 miljoner kvadratmeter, inom segmenten kontor, köpcentrum, bostäder och samhällsfastigheter. Dessa är huvudsakligen lokaliserade i de tre storstadsregionerna. 140 medarbetare har uppdraget att leverera en långsiktigt stabil totalavkastning med rimligt risktagande till ägaren Skandia och dess 1,4 miljoner ägare. Välkommen till ett fastighetsbolag som gör skillnad! www.skandiafastigheter.se