Rubinen på Avenyn nyinvigs efter utbyggnad

Pressmeddelande   •   Maj 23, 2014 14:14 CEST

Utbyggnaden av Hotell Scandic Rubinen  i Göteborg är klar och hotellet nyinvigs idag. Därmed har hotellet fått drygt 100 nya dubbelrum, en ny lobby, ny takbar, utökade konferensytor och ett nytt gym.
- Projektet har gått bra och hotellet kan därför öppna tre månader tidigare än beräknat, säger Bo Jansson, Diligentias chef för Köpcentrum och Bostäder.

Fastighetens läge på Avenyn är perfekt, både för att bo och för att äta och umgås. Satsningen på en utbyggnad och modernisering av fastigheten är ett led i Diligentias arbete med lönsamma projekt som är förmånliga både för hyresgästerna och för Diligentia.

- Vi har haft ett mycket bra samarbete med Scandic som gjort att vi blivit klara långt före utsatt tid och dessutom landat på en kostnad under budget, säger Bo Jansson.

Scandic Rubinen ska bli miljöklassat och målet är en guldcertifierad Miljöbyggnad. Framförallt har man satsat på ett bra klimatskal och ett bra inomhusklimat. Diligentia har ett tioårigt avtal med Rubinen.

Bo Jansson, Fastighetschef Diligentia
bo.jansson@diligentia.se, 08-573 656 50
Anna Wetterqvist, tf Presskommunikatör Diligentia
anna.wetterqvist@diligentia.se, 070-510 16 95