Skandia Fastigheter utökar på Väla, Helsingborg

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2015 07:00 CET

Skandia Fastigheter äger sedan länge Väla Centrum samt nyöppnade Väla Park i Helsingborg. Nu ökas innehavet i handelsområdet genom förvärvet av Marknaden 2 - en intilliggande handelsfastighet med välkända butikshyresgäster.

Med tillträde 30 november förvärvar Skandia Fastigheter Marknaden 2 av Triuva. Fastigheten är bebyggd med volymhandel om cirka 30 000 kvadratmeter, och ligger i anslutning till bolagets nuvarande fastigheter Välamarknaden 3 och Bokhultet 2.

- Vi ser givetvis goda synergieffekter med vårt befintliga bestånd i området; vårt Väla Centrum med sina 200 butiker samt det helt nyöppnade och miljöcertifierade Väla Park, säger Bo Jansson, Skandia Fastigheters chef för bostäder och köpcentrum. Vårt framgångsrika Väla-team tog oss för åttonde året i rad till kundernas förstaplats som ”Sveriges bästa köpcentrum”. Samma kompetenta gäng kommer nu att förvalta och ta hand om hyresgästerna i Marknaden 2, berättar Jansson vidare.

Niklas Blonér, Centrumchef Väla,
niklas.bloner@skandiafastigheter.se, 070-833 51 51
Bo Jansson, Fastighetschef bostäder och köpcentrum,
bo.jansson@skandiafastigheter.se, 070-590 84 42