Smak av Italien på Sveavägen 44

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2014 07:00 CET

Snart öppnar Nobiskoncernen ett nygammalt restaurangkoncept på Sveavägen 44. Till våren 2015 kommer en italiensk restaurang med fokus på napolitanska pizzor att ligga granne med Nobis nya hotell Miss Clara.

Nobiskoncernen har många strängar på sin lyra. Under våren 2015 öppnar de en 276 kvadratmeter stor restaurang i Diligentias kvarter Sveavägen 44.

- Vi vill erbjuda Stockholmarna en genuin smakupplevelse. Därför har vi rest till pizzans ursprungsstad Neapel för att hämta inspiration, säger Ralf Thalén, Affärsutvecklingschef, Nobis.

Nobis och Diligentia har sedan tidigare ett mycket gott samarbete och i kvarteret Sveavägen 44 erbjuds idag en högklassig restaurang och hotell vid namn Miss Clara. Restaurangen kommer att utgöra ett bra komplement för de som bor och arbetar i området.

- Etableringen kommer att passa mycket bra in i kvarterets helhet och erbjuder ytterligare service till våra övriga hyresgäster, säger Markus Pfister, Fastighetschef Kontor, Diligentia.

Nybyggnationen av Sveavägen 44 har pågått sedan september 2011. Nu står huset klart och fylls med hyresgäster allt eftersom. På plats finns kontorshyresgästerna Klarna och Arbetsgivarverket som framöver får sällskap av SAP, RaySearch, King, Swedish Match, Fora och Yubico. I samma kvarter, på Adolf Fredriks Kyrkogata 3, uppför Diligentia också ett helt nytt bostadshus med 52 lägenheter - The Corner house.

Markus Pfister, Fastighetschef Kontor, Diligentia
markus.pfister@diligentia.se, 08-573 657 10
Ralf Thalén, Affärsutvecklingschef, Nobis
ralf@nobis.se, 08-440 52 40