Storslam för Skandia Fastigheters köpcentrum på NCSC Awards

Pressmeddelande   •   Okt 24, 2018 15:02 CEST

Under tisdagen hölls NCSC Awards, där branschorganisationen Nordic Council of Shopping Centers korar Sveriges bästa köpcentrum. Skandia Fastigheters köpcentrum tog hem segrarna i två av tre kategorier: Väla i Best Shopping Center och Frölunda Torg i Best Marketing Campaign. Även Centrumakademin – Frölunda Torgs satsning för social inkludering – var nominerat, i kategorin Best Innovation.

Väla i Helsingborg upplever just nu ett prisregn. Bara dagar innan NCSC Awards korades köpcentrumet till Sveriges bästa av sina hyresgäster i Fastighetsbarometern Butik, för 11:e året i rad. Och nu föräras man med samma titel av den nordiska branschorganisationen – med chansen att även utses till Nordens och senare Europas bästa köpcentrum. Juryn framhävde bland annat:

”Årets vinnare är ett center som är bra på det mesta och som inte har någon direkt svaghet. Genomförandet präglas av kreativitet, kontinuitet, uppfinnesrikedom och en hel del mod. Väla har en centrumledning som är synlig och aktiv vilket ger en familjär känsla som sprider sig till personal, hyresgäster, leverantörer och samarbetspartners. Man har ett tydligt engagemang i allt som görs, en lyhördhet för sina besökare och ett genuint samhällsengagemang. Väla är mycket uppskattat av sina kunder för atmosfären, tillgängligheten och arkitekturen.”

Best Marketing Campaign togs hem av Frölunda Torg i Göteborg, med fjolårets julkampanj “Alonnika flyttar in”, där en influencer flyttade in i ett eget hus på Frölunda Torg, bodde där dygnet runt och rapporterade live på sociala medier under två veckor. Juryn motiverade vinsten med:

”En väl genomförd kampanj som på ett innovativt och smart sätt involverar såväl besökarna och centret som hyresgästerna och ger en känsla av att här finns allt man behöver för en fungerande tillvaro – här skulle man kunna bo. En unik och intelligent kampanjuppbyggnad där sociala medier och upplevelse på plats löper parallellt sida vid sida. En tydlig idé och klara målsättningar som överträffade alla förväntningar och uppsatta mål.”

- Vi är så klart överväldigade av denna segersvit, men långt ifrån förvånade, säger Bo Jansson, chef för köpcentrum på Skandia Fastigheter. För att nå hit räcker det inte med riktigt bra köpcentrum, utan man måste också ha passionerade medarbetare som är nytänkande, service minded och hela tiden på tå. Vi är inte så lite stolta över att ha de allra bästa.

Bo Jansson, Fastighetschef Bostäder och Köpcentrum,
bo.jansson@skandiafastigheter.se, 08-573 656 50.

katarina.nore@skandiafastigheter.se, 073-944 72 04.

Anders Kupsu, vd,
anders.kupsu@skandiafastigheter.se, 08-573 655 01.

Skandia Fastigheters kontor, köpcentrum, bostäder och samhällsfastigheter är samlade i 130 fastigheter – eller 1,1 miljoner kvadratmeter – huvudsakligen i de tre storstadsregionerna och med ett sammanlagt värde av cirka 56 miljarder kronor. Vi har 150 medarbetare med målet att skapa och förvalta stadsmiljöer som lever länge. Uppdraget är att leverera en långsiktigt god avkastning till Skandias 1,2 miljoner ägare. www.skandiafastigheter.se