Sveavägen 44 byggt med 32 000 legobitar

Pressmeddelande   •   Dec 19, 2012 14:11 CET

Modellen är byggd av 32 000 bitar, är 1x2 meter stor och väger cirka 70 kilo. Såväl kontorshuset som det intilliggande hotellet och det angränsande bostadshuset ingår i modellen, som nu finns i Diligentias showroom på Jakobsbergsgatan 16 i Stockholm. Högupplösta bilder på legomodellen (fria att använda) finns här: http://www.mynewsdesk.com/se/diligentia/latest_media

För mer information
Kontakta Katarina Noré, Kommunikations- och marknadschef, katarina.nore@diligentia.se, 08-573 655 90.

Vi är fastighetsbolaget som tillåter oss själva att ha en samhällsförbättrande strävan. En strävan att få bidra till mer inspirerande miljöer där människor helt enkelt mår bra. Att få bidra till ett samhälle som stimulerar företag att stärka Sverige ur både hållbarhetsperspektiv och genom ökad tillväxt och sysselsättning. Ett samhälle som gör livet lättare för våra sjuka, våra äldre och våra barn. Till hjälp har vi våra fastigheter. Vi har interiörer, exteriörer, miljöer och personal. Vi har innovativa idéer. Vi har den diskreta detaljen i kontorets fönsterbräde och det stora penseldragets skolor. Vi har vår grundtanke: att äga, förvalta och utveckla fastigheter på ett sätt som bidrar till ett bättre samhälle.