Tyresö Centrum med ny centrumledning

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2016 01:00 CET

Sedan september 2015 är det Skandia Fastigheter som äger, förvaltar och utvecklar Tyresö Centrum i Stockholm. Fastigheterna utgör tillsammans 31 000 kvadratmeter lokaler för handel och service och är strategiskt belägna i det snabbväxande Tyresös mittpunkt. Från den 1 februari har man en ny centrumledning på plats.

Helén Eijdercrona, Centrumchef. Helén kommer närmast från Newsec, där hon har jobbat som teamledare inom retail management på Newsec. Dessförinnan var hon bland annat verksam på Concent AB inom retailutveckling och uthyrning, samt på företaget Experian AB.

Aron Nabi, Teknisk förvaltare. Kommer närmast från ett konsultuppdrag som fastighetschef för hotellen Nordic Light och Nordic Sea. Tidigare har han varit driftchef på Unibail Rodamco och förvaltare på Nynäshamns kommun.

Linda Ståhl, Marknadsansvarig. Marknadskommunikatör på Skandia Fastigheter sedan tio år och dessförinnan marknadskoordinator på JM och Valtech.

- Initialt kommer vi att se över centrumutbudet och butiksmixen, för att försäkra oss om att vi erbjuder det våra besökare vill ha, säger Helén Eijdercrona, Tyresös nytillträdda centrumchef. Jag ser fram emot att lära känna Tyresö-borna på både djupet och bredden, när jag nu tillträder min tjänst som centrumchef. Eftersom vi är en långsiktig ägare tittar vi också redan nu på hur vi kan förfina och utveckla detta område, som ju är hela Tyresös kommuncentrum.

Skandia Fastigheter är en av landets största utvecklare inom köpcentrum och äger 14 anläggningar från Uppsala till Trelleborg. Det senaste halvåret har man förvärvat Tyresö Centrum i Stockholm, Marknaden 2 vid Väla Centrum i Helsingborg, Backaplan i Göteborg och Solåsen i Jönköping.

Bo Jansson, Fastighetschef Köpcentrum & Bostäder,
bo.jansson@skandiafastigheter.se,  070-590 84 42
Bengt Forsberg, Marknadsområdeschef köpcentrum
bengt.forsberg@skandiafastigheter.se, 070-590 56 98