Väla Centrum har Sveriges nöjdaste kunder för tredje året i rad

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2010 13:08 CEST

För tredje året i rad visar Centrumbarometern, som mäter kundnöjdheten i köpcentrum, att Väla Centrum utanför Helsingborg har Sveriges nöjdaste kunder. Undersökningen genomfördes av CFI Group under augusti och september 2010 och baseras på intervjuer med cirka 650 butikshyresgäster i 25 köpcentrum runt om i Sverige.

Med ett index på 82 toppar Väla Centrum barometerns resultatlista för tredje året i rad. Undersökningens totala snittindex är 66. Diligentias köpcentrum sammanlagt överträffade branschsnittet med fem enheter och fick 71.

- Väla är ett exempel på att när man arbetar med sina resultat och omsätter dem i praktiken så ger det resultat. Att Väla återigen bevisat att de är i en klass för sig har dessutom skett samtidigt som en större om- och tillbyggnad av centrumet pågår, säger Sofie Sagfossen, ansvarig för Centrumbarometern på CFI Group.

Flera av marknadens större köpcentrumägare deltar i Centrumbarometern, förutom Diligentia bland annat även Citycon, Alecta och NIAM.

Niklas Blonér, centrumchef Väla Centrum, Diligentia
niklas.bloner@diligentia.se, 042-20 25 67

Bo Jansson, fastighetschef köpcentrum, Diligentia
bo.jansson@diligentia.se, 08-573 656 50

Sofie Sagfossen, CFI Group
08-562 800 29

35 000 människor arbetar i kontor där vi står för värdskapet. 1 300 000 unika kunder besöker de köpcentrum vi driver. 6 000 personer arbetar dessutom där. 20 000 människor bor i våra lägenheter. 1 200 000 försäkringstagare i Skandia Liv tillförs den avkastning vi ger. För att vara ett fastighetsbolag med 140 anställda påverkar vi många människor. Vårt viktiga uppdrag är att göra mer än var fjärde svensk nöjd. Eller ännu hellre: nöjdare.