Väla Centrum framröstat till årets bästa köpcentrum!

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2012 14:38 CEST

När 2012 summeras kan man konstatera att Väla Centrum satsar helt rätt. Av den europeiska organisationen Nordic Shopping Council blev Väla framröstat till Årets köpcentrum 2012.

Väla Centrum i Helsingborg ägs av Diligentia, och går i och med utnämningen till Årets köpcentrum vidare och blir Sveriges bidrag till den nordiska tävlingen NCSC Awards Shopping Center of the Year (Nordens Bästa Köpcentrum) i april nästa år.

Det här är inte första gången som Väla toppar en lista. Den årliga NKI-undersökning som genomförs bland Sveriges alla köpcentrum har visat att Väla haft de nöjdaste kunderna i Sverige, fyra år i rad. Nu väntas resultatet från årets undersökning, och förväntningarna är givetvis höga. Ett långsiktigt ägande och utveckling ger resultat.

-  Vi förvaltar och utvecklar praktiska och inspirerande handelsplatser med både hyresgäster och besökare i åtanke, säger Bo Jansson, Fastighetschef för Diligentias 12 köpcentrum runt om i landet. Vår ambition är att skapa attraktiva mötesplatser genom den atmosfär som uppstår när vi låter stora kedjor möta special- och servicebutiker. Våra köpcentrum ger upplevelser som är mer än bara shopping. Det pris som Väla nu förärats är ju ett kvitto på att vi också lyckas med våra ambitioner, avslutar Jansson.

Juryns motivering till priset Åres köpcentrum löd som följer: ''Väla Centrum har på ett unikt sätt kombinerat nya butikskoncept och lokala varumärken till en dynamisk mix. Med den senaste utbyggnaden har Väla Centrum lyckats utvecklas i modern skepnad med enorma försäljningsvolymer och kreativ design samtidigt som kopplingen till centrets historiska utseende bevarats och vidareutvecklats. Med en väloljad organisation på plats mitt i centret får Väla bland de högsta betygen av både hyresgäster och konsumenter, år efter år.''

Niklas Blonér, Centrumchef på Väla, niklas.bloner@diligentia.se; 070-833 51 51.
Bo Jansson, Fastighetschef Köpcentrum och Bostäder, bo.jansson@diligentia.se, 070-590 84 42.
Katarina Noré, Kommunikations- och marknadschef, katarina.nore@diligentia.se, 08-573 655 90.
www.vala.com | www.diligentia.se

Vi är fastighetsbolaget som tillåter oss själva att ha en samhällsförbättrande strävan. En strävan att få bidra till mer inspirerande miljöer där människor helt enkelt mår bra. Att få bidra till ett samhälle som stimulerar företag att stärka Sverige ur både hållbarhetsperspektiv och genom ökad tillväxt och sysselsättning. Ett samhälle som gör livet lättare för våra sjuka, våra äldre och våra barn. Till hjälp har vi våra fastigheter. Vi har interiörer, exteriörer, miljöer och personal. Vi har innovativa idéer. Vi har den diskreta detaljen i kontorets fönsterbräde och det stora penseldragets skolor. Vi har vår grundtanke: att äga, förvalta och utveckla fastigheter på ett sätt som bidrar till ett bättre samhälle.