Vill du slippa gjuta? Det finns flera gjutningsfria stängsel som ändå står stadigt och håller djuren och barnen trygga.

Tre snabba stängsel inför sommaren

Stängsel och staket är viktigt, men många upplever det som svårt och jobbigt att montera själv. Gjutning av stolpar är kanske det som får flest personer att rygga tillbaka, men det går att få ett snyggt och funktionellt stängsel utan att gjuta. I Stängselbutiken hittar du flera olika gjutningsfria stängsel, men hur ska man välja? Här berättar vi mer om Sverigestängsel, Viltstängsel och Eurofence.

Sverigestängsel - stolpar med stolpfot

Vårt Sverigestängsel är speciellt framtaget för att stå stadigt utan gjutning: stolparna monteras med hjälp av stolpankare som slås ner i marken med gummiklubba. Det mörkgröna Sverigestängslet ser ut som vanligt villastängsel och har en bra hållbarhet och ordentligt rostskydd med fem års garanti. Det passar villatomten och trädgården som behöver ett permanent stängsel men som inte utsätts för alltför hård belastning.

Viltstängsel - prisvärt och i flera storlekar

Viltstängsel är ett bra områdesskydd för större inhägnader, men också för trädgården, planteringen eller djurhägnet. Viltstängslet består av galvaniserat vridknutsnät och impregnerade träpålar som slås ner i marken tillräckligt djupt för att de ska stå stadigt. Det är lätt och snabbt att montera, och är både prisvärt och hållbart. Viltstängsel är en favorit för många eftersom det finns i många höjder och med olika maskstorlekar. Har du rådjursproblem är det viltstängsel du ska välja – och det går dessutom mycket bra att kombinera med elstängsel om du har problem med djur.

Eurofence - trädgårdsstängsel med trästolpar

Eurofence är ett enkelt, mörkgrönt stängsel som är perfekt inne i trädgården för att hägna in planteringar, men som också lämpar sig för inhägnad av villatomter och parker. Eurofence är dekorativt och kan också användas för att ge klätterväxter en grund att klättra på. Du monterar enkelt Eurofence med impregnerade träpålar som slås ner i marken tillräckligt djupt för att få stadga.