Familjelägret gav paus i en tuff vardag

Under juli månad anordnade vi ett familjeläger för att ge utsatta familjer möjligheten att lämna vardagen, byta miljö och spendera tid med sina barn.

På Södra Hoka i Blekinge bjöds det på lugn och mysig skogsmiljö där vi spelade spel, gick promenader, åt god mat och umgicks. Det var mycket uppskattat bland familjerna som var med. En stunds paus i en begränsad vardag där tillvaron är tuff. Här är några av rösterna från de som var med på lägret:

"Jag vill verkligen tacka er så oerhört mycket för att ni har ordnat det här åt oss. Min syster är sjuk och brukar inte alls prata med personer hon inte känner, det är svårt för henne att vara med och leka. Men här på lägret är hon jätteglad! Är med och vill leka! Det är jättefint att se! Tack tack tack" / Tjej, 14 år

"Det känns jättetråkigt att åka hem, kan vi inte stanna längre?! Eller kan ni inte ordna ett till läger som är längre? Det har verkligen varit avkopplande att vara här, som på semester. Tack för att vi fick komma" /Mamma med två döttrar som deltog på lägret, varav den ena har epilepsi och den andra en funktionsnedsättning som gör det svårt för dem att själva göra utflykter.

”Vaaa? Ska vi redan åka hem?!"/ Flera av barnen som tyckte att det var jättetråkigt sista dagen när vi skulle åka hem.

Stort tack till Prins Carl Gustafs Stiftelse, Kungliga Patriotiska Sällskapet och Carl Jönssons Understödsstiftelse II och alla ni andra som hjälpte oss att finansiera detta läger.

• Bistånd

Eva Emmelin