Fortsatt GMO-fria produkter hos Skånemejerier

LRF beslutade nyligen att avskaffa mejeribranschens gemensamma GMO-policy. Därför vill vi på Skånemejerier meddela att vår produktion i Sverige fortfarande är helt fri från GMO.

Skånemejeriers mjölkproducenter använder sedan länge inget GMO i fodret till sina kor. Branschorganisationen LRF:s beslut om att avskaffa den branschgemensamma policyn om GMO-fri produktion påverkar inte Skånemejeriers hållning i frågan. Våra mjölkproducenter kommer således fortsätta att utfodra sina kor med foder som är helt fritt från genetiskt modifierade grödor. Skånemejerier planerar också i nuläget att fortsätta betala ut ett ekonomiskt tillägg som mjölkproducenterna får för att de enbart använder GMO-fritt foder till sina kor.

Läs mer om LRF Mjölks beslut att ta bort den branschgemensamma GMO-policyn här:

För mer information kontakta:

Anna Jonsson, Bolagsjurist, Skånemejerier, tel. 040 – 31 39 84