Lindahls presenterar en svensk klassiker - Gräddfil!

Lindahls presenterar en svensk klassiker - Gräddfil!

Lagom till sommarsäsongen presenterar Lindahls Mejeriprodukter en nykomling i gräddfilshyllan - Lindahls gräddfil i 500 gramshink. Från vecka 19 finns den i butik hos ICA.

Inget midsommarbord är komplett utan gräddfil. Lagom till sommaren är här lanserar Lindahls Mejeriprodukter gräddfil i praktisk 500 grams-hink. En härligt syrlig, frisk och gräddig produkt som trivs utmärkt ihop med sina vänner sill och potatis.

Konkurrenskraftigt pris

Gräddfilshyllan har sett sig rätt lik ut de senaste åren där våra kollegor på mejerimarknaden har haft de största marknadsandelarna. Nu vill Lindahls som en liten spelare på marknaden lansera vår variant, med de fördelar som Lindahls produkter är kända för: praktisk hinkförpackning, lätt återförslutningsbar, hög kvalitet och med ett konkurrenskraftigt pris.

Ny frontfigur

Med gräddfilen får vi också en ny frontfigur i vår Lindahlsfamilj. Våra yoghurtkillar Minas och Vassilis får sällskap av en fiskarfru från den svenska västkusten. Margaretha har bott hela sitt liv i Smögen och jobbat inom fiskerinäringen. Hon har fostrat fem fiskarsöner och är själv ofta ute på havet och fiskar tillsammans med sin man. Bilden som pryder förpackningen tog vi framför Margarethas egna röda sjöbod.

Innehåll: Högpastöriserad och homogeniserad grädde, syrningskultur

Näringsvärde: Energi: 500 kJ (120 kcal) Protein: 3,2 g Kolhydrat : 3,5 g Fett: 10 g

Cirkapris till konsument: 14.90 sek