Rekorduppslutning på bondemöten

Skånemejeriers kretsmöten som nyligen avslutats, har i år lockat till sig en rekordpublik. Det är mer än tio år sedan som så många av de röstberättigade medlemmarna deltagit för att höra ledning och styrelse diskutera framtidsfrågor. I genomsnitt har 54 procent av de röstberättigade medlemmarna deltagit på vart och ett av dem fem kretsmötena - och totalt har över 600 personer slutit upp.

- Att intresset för dessa möten är så stort beror dels på den situation som de svenska mjölkbönderna befinner sig i, med hård konkurrens och låga avräkningspriser. En annan orsak är det starka stödet från våra konsumenter, som på ett tydligt sätt visat att närproducerad mjölk har ett värde, konstaterar Anders Olsson, ordförande i Skånemejerier.

För ytterligare upplysningar, kontakta gärna:

Anders Olsson, ordförande i Skånemejerier, Mobil: 0705 - 35 69 17

Birgitta Hultberg - Olsson, informationsansvarig, Mobil: 070 - 227 97 13