Skånemejerier växer snabbt i Stockholmsområdet

Skånemejerier växer snabbt i Stockholmsområdet

Antalet butiker som valt att byta till Skånemejerier som huvudleverantör under 2015 är nu totalt 15 stycken. Antalet butiker som valt att byta är mer än en fördubbling från 2014 då det fanns 6 fullsortimentsbutiker i Stockholm. Den starka tillväxten har bidragit till att 2015 blivit det starkaste året någonsin för Skånemejerier i Stockholm.

Under våren valde NK Saluhall i hjärtat av Stockholm att ta in Skånemejeriers sortiment. Möjligheten att spåra mjölkens ursprung och värna om svenska mjölkbönder fällde avgörandet för handlaren. Året avslutas på topp under vecka 49 då ytterligare en butik väljer att byta till Skånemejerier, nämligen ICA KvantumFarsta.

Enligt handlarna beror det på att konsumenterna vill ha en leverantör som kan garantera 100 % svensk mjölk i sina mejeriprodukter. Förutom nöjdare kunder ökar butikerna omsättningen i mejeridisken med 8-13% efter bytet.

-Vi är mycket glada över vårt starkaste tillväxtår någonsin i Stockholm. Den ökade efterfrågan visar att leverantörer som kan erbjuda mejeriprodukter med 100 % garanterat svensk mjölk går en intressant framtid till mötes, säger Christian Bona, försäljningsdirektör Skånemejerier.

De butiker som valt att välja Skånemejerier under 2015 i Stockholm är ICA Supermarket Hägerstensåsen, ICA Nära Kärrtorp, Paradiset Södermalm, NK Saluhall, ICA Supermarket Vagnhärad, ICA Nära Bonden Södermalm, ICA Kvantum Farsta, ICA Sabbatsberg och ICA Sundbyberg.

För mer information, vänligen kontakta:
Christian Bona
FörsäljningsdirektörMobil: +46 72 500 37 46christian.bona@skanemejerier.se

Skånemejerier värnar om den svenska mjölkbonden och om mångfalden på den svenska mejerimarknaden. Bland våra varumärken finns Skånemejerier, Bravo, Allerum, Hjordnära, Åsens Lantmjölk och Lindahls.

Skånemejerier sysselsätter drygt 600 medarbetare direkt och många fler i vår närhet. Närmare 440 mjölkbönder i Skåne och Sydsverige levererar mjölk till våra mejerier.

Läs mer på www.skanemejerier.se eller följ oss på Facebook www.facebook.com/skanemejerier.
Prenumerera på våra nyhetsbrev: www.skanemejerier.se/nyhetsbrev.