Katja Jensen i Skånes Djurpark

PRESSINBJUDAN: Sveriges största slime i Skånes Djurpark

På söndag den 21 oktober ska populära youtubaren Katja Jensen försöka slå svenskt rekord i slime med ett stort spökslime. Det svenska rekordet är på 33,1 kg, men det rekordet är hotat på söndag.

- Vi siktar på att jobba hårt och slå det rådande rekordet med råge. Jag vill göra ett slime på över 40 kg och jag kommer inte att klara det själv, säger Katja Jensen.

Fem barn ska assistera och hjälpa Katja att röra ihop ett slime på minst 40 kg. Många barn är intresserade av att vara med och hjälpa till och flera hundra barn har skickat in rim till Skånes Djurpark för att tävla om en plats i teamet som ska jobba med slimet.

Katja Jensen är helsingborgsbon och youtubaren som under senaste året vuxit i popularitet med sin kanal där hon bland annat gör slime, och hon har över 50 000 som prenumererar på hennes inlägg. Till vardags arbetar Katja som lågstadielärare.

Hållpunkter för söndagens arrangemang:

11:00 - 13:45 Nu ska vi slå rekord med Sveriges största Slime

14:45 - 16:45 Alla barn får göra Slime med Katja

Pressen är välkommen på söndag för slimerekord.
Maila här om ni vill komma: paulina@skanesdjurpark.se

Fram till 4 november pågår Höst i Skånes Djurpark med en rad aktiviteter i parken. Läs mer: http://www.magi.skanesdjurpark.se/host

Förytterligare information kontakta SkånesDjurparks vd Kasper Schumacher Tel.+46 727153230