Extratåg och nattbussar till Kristianstad 400 år

Pressmeddelande   •   Maj 19, 2014 10:15 CEST

Skånetrafiken sätter in extra tåg och bussar till firandet av Kristianstads 400-årsjubileum den 22-24 maj. Däribland ett Pågatåg som kör hela vägen till Sölvesborg. Alla extra turer och annan trafikinfo hittar du när du söker din resa i Reseplaneraren eller appen.

Extratåg till Hässleholm och Sölvesborg
Natten till lördag och söndag blir det två extra avgångar med Pågatåg till Hässleholm med avgång från Kristianstad kl. 01.05 respektive 02:00. Och för första gången kör Pågatågen hela vägen till Sölvesborg, kl. 01.10 från Kristianstad. Pågatågen stannar på mellanstationerna.

Extra sena turer med stadsbuss
Natten till lördag och söndag blir det också senare turer med stadsbussarna. Tiderna finns i Reseplaneraren och i appen.

Trafikförändring: Stadsbuss linje 2 och 3 kan inte köra förbi Stora torg eftersom Nya boulevarden är stängd från den 21 maj till morgonen den 25 maj. Även detta syns vid sökningar i Reseplaneraren och appen. Hållplatsvärdar kommer att lotsa resenärerna rätt.

För mer information, se
www.skanetrafiken.se/kristianstad400

Skånetrafikens presstjänst, tfn 0451-28 85 03

Skånetrafiken – det självklara valet för dig som reser i Skåne