​Äntligen! Nu lanserar vi parkettgolv för vackra hem och laminatgolv för aktiva uterum

Vackra och prisvärda parkett- och laminatgolv för hem och uterum

Nu lanserar Skånska Byggvaror golv för vackra och sköna hem. Först ut är en serie av snygga och prisvärda parkett- och laminatgolv, i ek, ask, sten-look samt i en, tre- eller fyrstavsutförande. Dessutom lanseras extra tåliga laminatgolv som passar särskilt bra till uterum och verandor.

Skånska Byggvaror sänker blicken och tar klivet ut på golvet. Med ett helt nytt sortiment av parkett- och laminatgolv blir det enklare för hem- och villaägare att hitta och handla rätt golv. Med parkettgolv från kvalitetsmärket Barlinek erbjuds 13 olika sorters utförande i ek, i en, tre- eller fyrstavsutförande. Med olika designalternativ kan kunder valfritt välja bland olika ådringar, livliga färgnyanser och naturliga träegenskaper.

Våra kunder har efterlyst kvalitativa, snygga och prisvärda golv och nu gör vi det ännu enklare att hitta rätt bland en rad fina alternativ. Särskilt spännande är det att vi nu kan erbjuda snygga och tåliga laminatgolv för uterum och verandor. När man satsar på ett vackert uterum tycker vi att ett snyggt golv sätter pricken över i:et , säger Anne Petersson, produktchef på Skånska Byggvaror.

Nu lanseras en serie laminatgolv på oorganisk kärna (Neo 2,0) som passar väl för uterum, verandor, källare, garage eller andra, tuffare miljöer. Laminatgolven kommer från tyska Classen och erbjuds i ek-look och två sten-utseenden. De nya golven lanseras vecka 14, 2016. Parkett kostar från 289 /m² och laminat kostar från 299 /m².

Skånska Byggvaror, Anne Petersson, produktchef, tel: 0733 – 22 30 19
E-post: anne.petersson@skanskabyggvaror.seVäxel 010-4838300