Lekande lätt att busa loss med Skånska Byggvarors lekstugor och klätterställningar

Klätterställningen Sofia från Skånska Byggvaror

Släpp barnen lösa – snart är det vår! Nu lanserar Skånska Barnvagnar…flåt, Skånska Byggvaror årets nyheter inom lek och skoj. Med tre nya klätterställningar erbjuds lekmöjligheter i villaträdgården, som komplement till de populära lekstugorna Felix, Molly, Mimmi, Viktor, Ellen och Emil. Med roliga produkter och god kvalitet till ett attraktivt pris bidrar Skånska Byggvaror till ökad lekglädje och skrattkramper i en trädgård nära dig!

Skånska Byggvaror har i årtionden varit de vuxnas förstaval när det kommer till ”vuxenrummet” uterummet. Efter en miljon levererade uterum satsas nu på att skapa glädjerum för barnen. Lekstugorna Molly och Felix lanserades under 2013 och blev en omedelbar succé, oavsett om det rörde sig om den på styltor uppflugna lekstugan Molly eller den mer jordnära kamraten Felix. Nu lanseras klätterställningar som ska sätta fart på klättersugna ben och skapa nya vyer för kvarterets ungar.

-        Ut och rör på er! Det måste ju vara den vanligaste frasen från föräldrar. Det tog vi fasta på när vi utvecklade nya klätterställningar. Nu går det inte att säga ”men det finns ju inget att göra pappa”, nu är det bara att hänga med barnen ut och leka, säger Jesper Nilsson, produktchef Skånska Byggvaror och småbarnspappa.

Lekstugan Felix bjuder på rymliga och hemliga 2 kvadratmeter med dörrstorlek som gör det garanterat svårt för föräldrar att tränga sig på. Kostar från 4 495 kronor. Om man vill vara ytterligare lite hemligare kan man övertyga mamma och pappa att lekstugan Molly är det bästa valet, eftersom den står på stolpar och har en smal trappa upp till förstavåningen. Ger dessutom perfekt överblick över hela trädgården och anfallande indianer. Molly kostar från 6 895 kronor. Läs mer här.

Den nya serien med lekstugor och klätterställningar lanseras den 3 mars 2014.

HÖGUPPLÖSTA BILDER – Välkommen att ladda ner högupplösta bilder här

Bilderna får användas fritt så länge det uppges att bild och produkt kommer från Skånska Byggvaror.

För information kontakta: Pressrum på Mynewsdesk

Skånska Byggvaror, Jesper Nilsson produktchef, tel: 0722-350002, växel 042-25 30 00.

E-post: jesper.nilsson@skanskabyggvaror.se

• trädgård

Om Skånska Byggvaror – för hemmafixare i Sverige och Norge

Skånska Byggvaror AB startades 1965 och är ett ledande distans- och e-handelsföretag av byggvaror. Skånska Byggvaror vänder sig till ”gör-det-självaren” och säljer ett lättöverskådligt sortiment för villans yttre och inre miljöer – t.ex. uterum, dörrar, fönster, spa, badrumsinredningar, bubbelbad, skjutdörrsgarderober etc. Alla produkter säljs under varumärket Skånska Byggvaror till kunder i Sverige och med varumärket Grönt Fokus i Norge. Med egen produktutveckling och tillverkning av stora delar av sortimentet, har Skånska Byggvaror kontroll på hela kedjan från produktidé till slutkund. Varorna levereras till största delen med egna lastbilar – till villaägare och hemmafixare. Marknadsbearbetning sker genom webb, riksannonsering, TV, showrooms och direktreklam. Företaget har 137 anställda i Helsingborg, Bjuv, Ängelholm och norska Kristiansand.