Skånska Byggvaror lanserar SÄKERHETSDÖRRAR för alla!

Säkerhetsdörrar med förstärkta infästningar för låshus, slutbleck, gångjärn och fönster.

Nu förstärker Skånska Byggvaror kraftigt inbrottsskyddet i sortimentet av ytterdörrar. För första gången lanseras säkerhetsdörrar som tar säkerheten till en ny nivå. Samtliga enkelytterdörrar i serien Borg och Ädel kan nu väljas med ett utökat inbrottsskydd. En unik satsning på den svenska marknaden för ytterdörrar till villor.

Redan idag är Skånska Byggvarors ytterdörrar säkrare än många av konkurrenternas i sitt grundutförande. Nu höjs ambitionen med förstärkta infästningar för låshus, slutbleck och gångjärn. Dessutom har infästningen av glaset i dörrbladen utvecklats och det sitter dörrförstärkningstillbehör över låshuset. Allt för att göra det svårare för inbrottstjuvar att forcera ytterdörrarna. Samtliga modeller i serierna Borg och Ädel kan väljas som säkerhetsdörr och uppfyller kraven i svenska och europeiska klass 2 (säkerhetsstandard SS-EN 1627 RC2).

Vi har utvecklat dörrteknik som i sin helhet testats för att ytterligare motstå inbrottsförsök. Vanligtvis ligger fokus på ytterdörrens lås. Men en kedja är inte starkare än sin svagaste länk. De dörrar vi nu erbjuder är förstärkt på alla svaga punkter. Ett stort steg framåt för att skapa ökad trygghet i sin villa. Dessutom till ett mycket attraktivt pris, säger Tina Dalemo, produktchef på Skånska Byggvaror.

Säkerhetsdörrarna är testade hos SP – Sveriges Tekniska Forskningsinstitut där man enligt säkerhetstester (klass 2) sätter tryck på olika punkter på dörren. Man provar också dörren genom att låta en tyngd på 50 kg falla på olika ställen på dörren. Utöver detta gör man även inbrottsförsök med handverktyg. Dörren ska då stå i emot tre olika brytförsök i minst 180 sekunder vardera.

Eftersom samtliga enkelytterdörrar i serien Ädel och Borg kan väljas som säkerhetsdörr finns det nu säkerhetsdörrar i över 40 olika modeller och design, 13 olika kulörer och med olika glasval – totalt över 1.000 olika varianter av säkerhetsdörrar från Skånska Byggvaror. Priserna på säkerhetsdörr startar på 7 785 kronor.

Skånska Byggvaror, Tina Dalemo produktchef, tel: 0732-22 30 04  E-post: tina.dalemo@skanskabyggvaror.se. Växel 042-25 30 00.