Fulltofta öppnar sommarcamp för barn

Pressmeddelande   •   Jun 15, 2018 16:16 CEST

Under 16 juni-4 juli är lediga barn med vuxen välkomna på sommarcamp i regi av Stiftelsen Skånska Landskap.

Sommarlovet är här med sovmorgnar, glass och bad! Och sommarcamp hos oss! Imorgon 16 juni öppnas nämligen Brinkesholms trädgård i Fulltofta strövområde för barn. Stiftelsen Skånska Landskap bjuder in till ett fantasifullt program: skapa monsterträd av lera, slå rep till eget hopprep eller sätt ihop en papperslanterna. Se efter i vårt dagsprogram vad som händer. Campen är öppen dagligen kl 11-15 under tre veckor, 16 juni-4 juli, för barn i sällskap med vuxen.

Tillsammans med ledare från Stiftelsen Skånska Landskap får barnen tips på olika slöjdande aktiviteter, trix med trä, tyg och skogens material. På campen finns även tipitält och hängmattor för den som vill stanna över natten (bokning krävs, se nedan). Strax utanför finns naturen att upptäcka med vandringsstigar och andra äventyr i Fulltofta strövområde!

Läs mer om Sommarcamp och sprid till andra! Dagsprogram finns här!

Välkomna!

I korthet: Sommarcamp i Brinkesholms trädgård/Fulltofta strövområde:

Datum/tid: Öppet dagligen kl 11-15, 16 juni-4 juli, dock ej midsommar 22-24 juni.

För vem: Alla barn är välkomna i sällskap med vuxen. Vi kan dock inte ta emot större grupper som förskolor/fritids.

Anmälan: Anmälan/bokning endast för övernattning i tipi/hängmatta för en kostnad av 50 kr/pers eller 100 kr/familj. Bokning sker på tel 0733-587157.

För frågor: Kontakta fulltofta@skanskalandskap.se