Succén Snogespelen för skånska elever är tillbaka

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2018 11:39 CET

Snogespelen 2018 arrangeras av Stiftelsen Skånska Landskap

Det finns Wild Kids - och så finns Snogespelen för skånska elever! Stiftelsen Skånska Landskap bjuder nu in tusentals elever i åk 4-6 i skånska skolor till en ny rafflande tävling i Snogeholms djupa skogar. Anmälan till Snogespelen anno 2018 är öppnad.

Förra årets succé av tävlingen upprepas igen. I år får elever möta Snogespelens beskyddarinna, Vatten- och Eldmästaren och klara spännande utmaningar samtidigt som eleverna får ovärderliga kunskaper och erfarenheter för framtiden. En lättsam tävling i samarbetsförmåga och friluftskompetens.

Två skolor per dag tar plats för att pröva sina färdigheter, sin samarbetsförmåga, kunskap och sitt mod. Elever kommer att trotsa "faror", lösa problem och ta sig fram genom Snogeholms skogar för att några slutligen ska kunna stå som vinnare av Snogespelen 2018. En garanterat lärorik och rolig dag som eleverna kommer att bära med sig länge.

För vem?

Årskurs 4-6 i grundskolor i hela Skåne. Begränsat antal deltagare.

Arrangör?

Projektet är skapat av Upplevelsepedagogiskt centrum, Stiftelsen Skånska Landskap, www.skanskalandskap.se. För frågor, ring verksamhetschef Åsa Johansson, 0768-871 883.

När?

9 april-7 juni 2018.

Kostnad?

Hela dagen är kostnadsfri för deltagande skolor genom finansiering via Region Skåne.

Koppling till LGR11?

Främst inom ämnena Idrott och hälsa samt Friluftsliv och utevistelse.

Anmälan för skolor?

Anmäl skolans intresse i bokningsformulär på www.skanskalandskap.se där mer info finns om urval skolor, jämn kommunfördelning osv. Begränsat antal deltagare finns!