Vandra med kidsen - en del av Vandringens år i Skåne

Pressmeddelande   •   Maj 24, 2016 14:51 CEST

Foto: Jenny Brandt

När Region Skåne bjuder in till Vandringens år och inspirationsdagar runt om i Skåne är Fulltofta Naturcentrum en av platserna. Den 5 juni bjuds familjer in till Vandra med kidsen – en heldag med aktiviteter och vandringar för familjer.

Bakom inspirationsdagen Vandra med kidsen står Region Skåne och Stiftelsen Skånska Landskap, tillsammans med flera föreningar och aktörer. Tanken med dagen är att inspirera familjer att ge sig ut i den skånska naturen, för ökat välbefinnande och för att få tips och inspiration.

Under dagen arrangeras flera vandringar med guide, på olika teman och för olika åldrar. Besökarna kan göra sin egen vandringsstav, prova mindfulness, gå på skattjakt, grilla vid lägerelden, spana efter fåglar, testa att sova i hängmatta och lära sig att packa ryggsäcken rätt. Skåneleden är på plats och ger tips på vandringar.

Alla aktiviteter ligger i nära anslutning till Fulltofta Naturcentrum och en av aktiviteterna är anpassade för barnvagnar och rullstolsburna. De guidade vandringarna bokas på plats. Allt är gratis.

Program Vandra med kidsen i Fulltofta (skanskalandskap.se)

Mer om Vandringens år i Skåne och inspirationsdagarna (skaneleden.se)