Kvinnligt ledarskap i Skånska Spritfabriken

Pressmeddelande   •   Apr 30, 2018 13:16 CEST

Kim Paulin blir ny VD för Skånska Spritfabriken

Kim Paulin blir VD för Skånska Spritfabriken. Som huvudägare har hon följt företagets utveckling från starten och även haft ansvaret för förändringen av företagets nya profil.

Det är i ett expansivt skede som hon tar över rodret efter Jan Rothman, som nu kan fokusera på sin roll som Master Blender.

Skånska Spritfabrikens G-Gin Classic vann nyligen guld i kategorin London Dry Gin i Frankfurt. 2017 utsågs G-Gin Classic till Världens Bästa Gin till Gin & Tonic av IWSC och till Sverige Bästa Gin av dinvinguide.se 2017.

Företaget har i dagarna även lanserat Gin Premium, Gin Gold och Gin Rosé.

”Min drivkraft är att få medverka till att analysera, utveckla, organisera och genomföra. Att skapa blans mellan trygghet, personlig utveckling, effektivitet och lönsamhet.”

Skånska spritfabriken är ett familjeföretag med en bakgrund inom vinbranschen och Moët Hennessey. Idag finns vi i Skåne, utanför Lund där vi inom kort kommer att bygga upp en spritfabrik och ett besökscentrum med provsmakning. Detta är Skånska Spritfabriken.

Vi har sedan 2009 tillverkat äppelbrandy av enbart skånska äpplen. Under 2012 har även Pommeau och Whisky lagts till och under 2016 även Gin. Vår målsättning är att med råvaror från Skåne och en beprövad metod från Frankrike vidareutveckla så bra produkter som möjligt. Vi har provat ett flertal olika framställningsmetoder och råvaror för att komma fram till de recept vi idag använder.

Kommentarer (0)