Skånska Spritfabriken vill bli flera

Pressmeddelande   •   Mar 26, 2020 21:39 CET

Skånska Spritfabriken vill bli flera. Trots tider av osäkerhet har Skånska Spritfabriken beslutat sig för att satsa och framförallt bestämt sig för att de vill ha fler delägare.

Skånska Spritfabriken vill bli flera och erbjuder nu möjlighet att bli del av en växande svensk producent av premiumdrycker!. Trots tider av osäkerhet och på sina håll kaos har Skånska Spritfabriken beslutat sig för att satsa och framförallt bestämt sig för att de vill ha fler delägare.

Just därför, i svåra tider behöver vi varandra, även om vi inte kan vara i samma rum. Som stöd, ambassadörer och allmänna kontakter. Någon att bjuda in när tiderna förändras. Och kapital. Det kommer en tid efter Coronaviruset och då vill vi vara beredda. Det här är en mycket spännande tid för oss. En tid vi vill ta vara på. Vi har fått in fyra giner på det fasta sortimentet i sju av systembolagets butiker och i juni kommer vår alkoholfria gin & tonic rosé att säljas i 225 av systembolagets butiker. Vi har vår tonic ute i butiker över hela Sverige. Vi har fått en stor beställning på gin från Ryssland. Vi har en stark styrelse och är tillräckligt små för att vara anpassningsbara och flexibla.”, påtalar företagets Vd, Kim Paulin.

Skånska Spritfabriken startades ute på en gård i Södra Sandby av två entreprenörer, Kim Paulin och Jan Rothman. Idag ägs företaget av 48 delägare.

Brinner du också för mat och dryck? Vi vill bli flera och ta nästa steg för att bygga ut vår produktionsanläggning. Med den vill vi skapa en destination i Skåne och flytta hem den handgjorda pot still vi äger sedan 2016 i Frankrike. Med den i Skåne kan vi producera ca 3000 liter om dagen. Det innebär i praktiken att vi kan öka vår produktion, vår möjlighet att legoproducera och exportera mera. Det minskar våra rese- och produktionskostnader och gör oss till en helt lokal producent.

Vi producerar alkoholfria och alkoholhaltiga drycker med lokala råvaror i Skåne. I vårt sortiment hittar du gin, whisky, äppeldestillat, glögg, alkoholfri g&t och tonic. Flera av våra drycker är internationellt prisbelönta. Med våra drycker vill vi skapa härliga möten mellan människor i olika konstellationer.

Vår klassiska London Dry g-gin utsågs 2017 till världens bästa gin till gin&tonic vid IWSC Trophy.

2018 gav 200 kvinnliga inköpare g-gin Bordeaux Finish dubbelguld och g-gin London Dry utsågs till Årets gin av samma kvinnor.

2018 fick vi det fina Skånska Gastronomipriset med motiveringen ”innovativ och smakfull tillverkning, för entreprenörskap och nytänkande som satt världsledande producenter på plats och som visat att skånsk sprit är mycket mer än Skåne

Från och med första juni finns en av våra alkoholfria produkter i 225 av systembolagets butiker. Vårt spritsortiment finns nu på systembolagets fasta sortiment i sju butiker och våra produkter kan beställas över hela Sverige. Vårt alkoholfria sortiment finns att köpa i ca 500 butiker över hela Sverige.

Så häng med på Spritfabrikens spännande resa på dryckesmarknaden! Dela denna resa med oss, hur aktiv du vill vara avgör du själv. Vi har flera projekt där du kan delta, dela med dig av erfarenhet och kunskap eller om du föredrar det, passivt följa vår utveckling.

Måndagen den 30:e mars, kl. 09.00 öppnar crowden hos Fundedbyme. https://www.fundedbyme.com/skanskaspritfabriken

Skånska Spritfabriken har flertalet internationellt och nationellt prisbelönta produkter i sitt sortiment av såväl alkoholhaltiga som alkoholfria drycker. Vår målsättning är att utveckla och producera svenska drycker på ett hållbart sätt utan onödiga tillsatser. De belönades med Årets Skånska Spritpris 2018 och är 2019 nominerade till Årets Dryckesproducent.