Skånska Spritfabrikens G-gin vann guld i kategorin London Dry Gin i Frankfurt

Pressmeddelande   •   Apr 16, 2018 18:11 CEST

Efter succén i London 2017 där Skånska Spritfabrikens G-gin Classic utsågs till världens bästa gin till gin & tonic har den nu även förärats med en guldmedalj i kategorin London Dry Gin i Frankfurt.

Ginen har fått en ny design och företaget lanserar i dagarna även Gin Rosé som baseras på den prisbelönta ginen. Även den helt fri från tillsatser. Den vackra rosa färgen kommer från lagringen på Bordeaux-fat. En riktig smaksensation som lanseras på Systembolaget den 2:a maj.

Skånska spritfabriken är ett familjeföretag med en bakgrund inom vinbranschen och Moët Hennessey. Idag finns vi i Skåne, utanför Lund där vi inom kort kommer att bygga upp en spritfabrik och ett besökscentrum med provsmakning. Detta är Skånska Spritfabriken.

Vi har sedan 2009 tillverkat äppelbrandy av enbart skånska äpplen. Under 2012 har även Pommeau och Whisky lagts till och under 2016 även Gin. Vår målsättning är att med råvaror från Skåne och en beprövad metod från Frankrike vidareutveckla så bra produkter som möjligt. Vi har provat ett flertal olika framställningsmetoder och råvaror för att komma fram till de recept vi idag använder.

Kommentarer (0)