Vi expanderar och vill bli flera, häng med på Skånska Spritfabrikens spännande resa på dryckesmarknaden!

Pressmeddelande   •   Mar 01, 2020 14:58 CET

Våra drycker är hållbart tillverkade, smakar underbart och innehåller naturliga, så långt det är möjligt ekologiska och lokala ingredienser

Skånska Spritfabriken startades ute på en gård i Södra Sandby av två entreprenörer, Kim Paulin och Jan Rothman. Idag ägs företaget av 48 delägare.

Brinner du också för mat och dryck? Vi vill bli flera och ta nästa steg för att bygga ut vår produktionsanläggning. Med den vill vi skapa en destination i Skåne där vi kan ta emot ännu fler besökare och flytta hem den handgjorda pot still vi äger sedan 2016 i Frankrike. Med den i Skåne kan vi producera ca 3 000 liter om dagen. Det innebär i praktiken att vi kan öka vår produktion, vår möjlighet att legoproducera och exportera mera. Det minskar våra rese- och produktionskostnader och gör oss till helt lokala producenter.

Vi producerar alkoholfria och alkoholhaltiga drycker med lokala råvaror i Skåne. I vårt sortiment hittar du gin, whisky, äppeldestillat, glögg, alkoholfri g&t och tonic. Flera av våra drycker är internationellt prisbelönta. Med våra drycker vill vi skapa härliga möten mellan människor i olika konstellationer.

Vår klassiska London Dry g-gin utsågs 2017 till världens bästa gin till gin&tonic vid IWSC Trophy.

2018 gav 200 kvinnliga inköpare g-gin Bordeaux Finish dubbelguld och g-gin London Dry utsågs till Årets gin av samma kvinnor.

2018 fick vi det fina Skånska Gastronomipriset med motiveringen ”innovativ och smakfull tillverkning, för entreprenörskap och nytänkande som satt världsledande producenter på plats och som visat att skånsk sprit är mycket mer än Skåne

Från och med första juni finns en av våra alkoholfria produkter i 210 av systembolagets butiker. Vårt spritsortiment finns nu på systembolagets fasta sortiment i sju butiker, våra produkter kan beställas över hela Sverige. Vårt alkoholfria sortiment finns att köpa i ca 500 butiker över hela Sverige.

Så häng med på Spritfabrikens spännande resa på dryckesmarknaden! Dela denna resa med oss, hur aktiv du vill vara avgör du själv. Vi har flera projekt där du kan delta, dela med dig av erfarenhet och kunskap eller om du föredrar det, passivt följa vår utveckling.

Anmäl ditt intresse här fundedbyme

Skånska Spritfabriken är en dryckesproducent som har flertalet internationellt och nationellt prisbelönta produkter i sitt sortiment av såväl alkoholhaltiga som alkoholfria drycker. Vår målsättning är att utveckla och producera svenska drycker på ett hållbart sätt utan onödiga tillsatser. De belönades med Årets Skånska Spritpris 2018 med motiveringen ”innovativ och smakfull tillverkning, för entreprenörskap och nytänkande som satt världsledande producenter på plats och som visat att skånsk sprit är mycket mer än Skåne”