George Fadool ny Senior Vice President Ethics på Skanska

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2015 09:11 CET

George Fadool har utsetts till Senior Vice President Ethics på Skanska. Han tillträder den 3 december och kommer i sin nya roll att rapportera till Christel Åkerman, Executive Vice President Skanska AB.

George Fadool har arbetat på Skanska sedan 1999. Han har haft olika roller inom Skanska USAs organisation, både i linjeorganisationen och i stabsfunktioner. De senaste sex åren har George varit Chief Ethics and Compliance Officer i Skanska USA.

– George har en stark etisk kompass och hög integritet. Hans erfarenhet av implementering och systematisk uppföljning av etikarbete inom Skanska USA kommer att komma väl till pass i arbetet med att stärka vårt fokus på etikfrågor inom koncernen. George är en uppskattad kollega och en bra lagspelare. Jag är mycket glad att kunna välkomna honom i hans nya roll, säger Christel Åkerman, Executive Vice President, Skanska AB.

För ytterligare information kontakta:

Edvard Lind, Presschef, Skanska AB, tel 010-448 88 08

Direktnummer för media, tel 010-448 88 99

Detta samt tidigare pressmeddelanden finns också på www.skanska.com.

Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med expertis inom byggande, utveckling av kommersiella lokaler, bostäder och projekt i offentlig-privat samverkan. Baserat på bolagets globala miljökunnande siktar Skanska på att bli kundernas första val när det gäller gröna projekt. Koncernen har idag 58 000 medarbetare på utvalda hemmamarknader i Europa och USA. Omsättningen år 2014 uppgick till 145 miljarder kronor.