Richard Kennedy ny Business Unit President för Skanska USA Building

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2016 16:30 CET

Richard Kennedy har utsetts till ny Business Unit President för Skanska USA Building. Han tillträder sin nya befattning den 16 november.

Richard Kennedy har arbetat i företaget i 12 år. Han har varit Chief Operating Officer för New York-regionen sedan 2009. I den rollen har han spelat en avgörande roll när Skanska vunnit stora projekt, såsom ombyggnaden av LaGuardia Airport Terminal B för 4 miljarder dollar, och han har även ansvarat för att komplexa projekt som renoveringen av FN:s högkvarter, knutpunkten World Trade Center och MetLife Stadium genomförts på ett framgångsrikt sätt. Richard efterträder Bill Flemming som lämnar Skanska.

– Richard har ett starkt affärssinne som kommer behövas för att vara framgångsrik i en mycket konkurrensutsatt miljö. Richard har en djup förståelse för var företaget är på väg och i sitt arbete med komplexa projekt har han aktivt samarbetat med flera affärsenheter inom Skanska. Jag vill också tacka Bill Flemming för hans många år av hängivet arbete i Skanska, säger Richard Cavallaro, vice VD, Skanska AB.

För ytterligare information kontakta:

Edvard Lind, presschef, Skanska AB, tel 010-448 88 08

Direktnummer för media, tel 010-448 88 99

Detta samt tidigare pressmeddelanden finns också på www.skanska.com.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som Skanska AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014.

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, övriga Europa och Nordamerika. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har idag 43 100 medarbetare på utvalda hemmamarknader i Europa och USA. Omsättningen år 2015 uppgick till 155 miljarder kronor.